- شنبه / 13 اردیبهشت 1404 / 07:00
- .
- 1 دقیقه زمان مطالعه
گسترش راههای نوین تجاری ایران و هندوستان بررسی شد
در جریان برگزاری همایش فرصتها و ظرفیتهای تجاری ایران و هند در حاشیه «ایران اکسپو ۲۰۲۵»، ضمن اشاره به لزوم آشنایی تجار ایرانی با مدلهای تجارت بینالملل بر علاقمندهای دو طرف برای گسترش مبادلات تجاری تاکید شد.

همایش فرصتها و ظرفیتهای تجاری ایران و هند با حضور حسین بامیری رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران، خالد خان، عضو مرکز تجاری ایران در بمبئی در هند و جمعی از هیاتهای تجاری هر دو کشور برگزار شد.
در ابتدای این همایش بامیری، به توضیح کیفیت صادرات ایران و هند پرداخت و افزود: در ۱۰ سال گذشته عمده معاملات و صادرات ایران به هند، به انواع مشخصی از صادرات کالا نظیر خرما، پسته، بادام و محصولات پتروشیمی محدود شده و تنوعی در سبد محصولات صادراتی ایران دیده نمیشد.
وی با تاکید بر اینکه تجارت دو کشور با ظرفیتهای تجاری آنها تناسب ندارد، افزود: ایران میتواند علاوه بر صدور کالاهای مصرفی به هندوستان، صادرات خدمات را هم در دستور کار خود داشته باشد و ایجاد این امکان با حضور هرچه پررنگتر تجار ایرانی در نمایشگاههای بینالمللی انجام شود.
رایزن بازرگانی ایران در هند ادامه داد: تاجران و تولیدکنندگان ایرانی باید ساختار شرکتهای خود را جهانی کنند و تا حد کافی به مدلهای تجارت بینالملل آشنا شوند. این امر مستلزم بازاریابی درست و حضور سالانه تجار ایرانی در رویدادهای بینالمللی است.
انتهای پیام